Online satışa başlayacak işletmeler için yol haritası… Adım adım e-ticaret

Posted by

Özellikle pandemi sonrası değişen alışveriş alışkanlıklarıyla e-ticaret pazarı tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızlı büyüdü. E-ticaret altyapı sağlayıcısı IdeaSoft’un CEO’su Seyhun Özkara, 2023 yılı e-ticaret hacminin ortalama 1.3-1.4 trilyon TL olarak öngördüğünü belirtirken, bu yıl e-ticarete dahil olan firma sayısının artacağını dile getirdi.

Peki e-ticarete yeni adım atacak işletmeler nasıl bir yol izlemeli? Bu soruya yanıt veren Özkara, adım adım yol haritasını şöyle anlattı:

1-Müşterinizi seçme: Hedef kitlenizi belirleyerek, kimlere ürün ya da hizmet sunacağınızı netleştirmeniz gerekir. Bu, pazarlama ve ürün geliştirme stratejilerinizi şekillendirecektir.

2-Ürün seçme: Piyasadaki talebi ve kârlılığını araştırıp satmak istediğiniz ürün ya da hizmeti seçebilirsiniz.

3-Bir alan adı ve marka adı bulma: İşletmeniz için akılda kalıcı ve ilgili bir marka adı ve alan adı seçebilirsiniz. Bu, online varlığınızın temelidir ve müşterilerinize güven vermek adına önemli bir adımdır.

4-Platformunuzu seçin: E-ticaret sitenizi kuracağınız platformu seçin. Biz Türkiye’nin önde gelen e-ticaret altyapı sağlayıcısı olarak uçtan uca tüm çözümleri sunuyoruz.

KARGO VE SANAL POS

5-Kargo ve sanal pos anlaşmalarınızı yapın: Seçtiğiniz altyapının mutlaka kargo ve sanal pos hizmeti sunan firmalarla anlaşmaları olacaktır. Tüm firmaları inceleyerek sizin için en avantajlı olan kargo ve ödeme altyapısı ile görüşerek entegrasyonlarınızı tamamlayın.

6-SEO ve anahtar kelime araştırması: Web sitenizin arama motorlarında daha görünür olması için anahtar kelime araştırması yapabilir, içerik üretimi SEO uygulamalarıyla organik trafik elde edebilirsiniz.

7-Satış kanallarını artırma: Sosyal medya ve pazaryerleri gibi çeşitli platformlarda markanızı görünür kılabilir, bu sayede daha fazla satış yapabilirsiniz.

DOĞRU STRATEJİ ÖNEMLİ

8-Pazarlama stratejileri oluşturma: Etkili bir pazarlama stratejisi geliştirmek, Türkiye’de e-ticarette başarıya ulaşmanın önemli bir parçasıdır. Blog yazıları, video içerikler, reklam stratejileri, sosyal medya paylaşımları gibi çeşitli kanallar ile hedef kitlenize ulaşabilirsiniz. Bu kanalların sayısını ne kadar çok arttırır ve verimli kullanırsanız ulaştığınız kişi sayısı da o kadar artacaktır.

9-Geri bildirim toplama: Müşteri geri bildirimleri sunduğunuz hizmeti iyileştirmek için güzel bir kaynaktır. Geri bildirimleri değerlendirmeniz müşterilerinizin sizi tekrar tercih etmesinde önemli bir kriterdir.

10-Mevcut ve potansiyel müşteriler için bülten hazırlama: Pazarlama stratejileriniz veya çabalarınız sonucu sitenize giren veya sizden ürün almış olan müşterileriniz için bülten çıkartarak onların tekrar alışveriş yapmalarını sağlayabilir ve onlara çeşitli indirimler önererek satışlarınızı artırabilirsiniz.

‘HEDEFİNİZDE GLOBAL PAZARLAR OLMALI’

-“Hedefimiz sadece iç pazar değil, global pazar da olmalı” diyen Seyhun Özkara, “İç pazara baktığımızda büyüme ivmesi her sene enflasyonun yüzde 35-40 üzerine koyduğumuz büyüme ile devam ediyor. Bu ivme, yeni kullanıcıların, yeni iş hayatına başlamış veya 18 yaşına yeni gelmiş kişilerin de e-ticarete adapte olmasıyla daha da büyüyecektir. Ama büyük potansiyele baktığımızda işi e-ihracat tarafına yönlendirmek işletmeler için daha iyi olacak. Bunun için de işletmenin bir e-ticaret deneyiminin ve Türkiye içerisinde e-ticaret alanının oluşmuş olması çok önemli. Ayrıca işletmenin e-ticaret süreçleri, operasyonu, dijital pazarlama gibi birçok konuda firmaya bir deneyim kazandırıyor. Sonrasında bizler gibi firmaların sağladığı altyapılarla bugün ürünü İstanbul’dan Ankara’ya, Ankara’dan Antep’e göndermek ile ürünü Amerika’ya göndermek ya da İstanbul’dan Avrupa’ya göndermek arasında teknik operasyon anlamında hiçbir farklılık yok.

Türkiye’de 3 milyonun üzerinde var. Bu KOBİ’lerin yaklaşık 30-35 bininin e-ticaret sitesi var ve bunların da 10-15 bini e-ihracat deneyimini kazanmış durumda. Zaman içerisinde bu rakamlar artacaktır” ifadelerini kullandı.

LOJİSTİK VE ÖDEME ENGELİNE DİKKAT

E-ticaret ve e-ihracatta karşılaşılan zorluklara da değinen Özkara şunları söyledi: “E-ihracatta karşılaşılan engellerin başında küresel pazarlara girişteki lojistik engeller ve farklı ülkelerdeki ödeme altyapılarındaki çeşitlilik geliyor. Ürünlerin hızlı ve güvenilir bir şekilde tüketicilere ulaştırılması, KOBİ’lerin özellikle dikkat etmesi gereken bir sorun. Lojistik maliyetlerle beraber dünya genelinde değişen tüketici beklentilerine uyum sağlamak da KOBİ’leri zorlayan alanlardan bazıları. E-ticarette başarının anahtarı ise; yoğun rekabetin olduğu ve hızla değişen dijital ortamda ayakta kalmak ve öne çıkmak.

Müşteri beklentileri sürekli evriliyor ve teknolojik gelişmelerle birlikte e-ticaretin yapısı da hızla değişiyor. Bu dinamik ortamda, işletmelerin kullanıcı deneyimini iyileştirmek, lojistik süreçleri optimize etmek ve hızlı teslimat gibi konularda rekabet avantajı elde etmeleri zorlu bir süreç. Fakat doğru bir stratejiyle ve stok yönetimiyle başarılı olmamak için hiçbir sebep bulunmuyor.”

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir